Skocz do zawartości

   (Ogólna ocena z tej recenzji)

Nie dziwię się, że studia nagrań szturmują fabrykę Amphiona.

To rewelacyjne kolumny, potrafiące oczarować melomana wiernością przekazu, jedwabistą muzykalności i kulturą brzmienia, wyborną stereofonią, wybitną w tej cenie transparentnością, wymuskanym detalem (bez cienia agresji), piękną średnicą.

Podobno nowa wersja 7LS będzie jeszcze lepsza (bas).

 

W zasadzie widzę tylko 2 problemy:

1. Trzeba im poświęcić więcej czasu - to kolumny tak neutralne, wierne, spokojne, wyważone, spójne, że początkowo, nie wiadomo za co można je lubić (mistrzostwo w "nierobieniu" dobrego, pierwszego wrażenia)

2. Nie wolno ich kupować oczami. Typowy skandynawski minimalizm, który dość słabo otwiera portfel z 200 banknotami po 100PLN.

 

Mój faworyt do 20kPLN. Nie kupiłem - czekam na 7LS

Plusy:
  • + Zabójcza, trójwymiarowa przestrzeń - zarówno wszerz i w głąb - wrażenie przesuwania ścian jest bardzo sugestywne,<br />+ Lokalizacja źródeł w przestrzeni zjawiskowa - można biegać z centymetrem krawieckim,<br />+ Precyzja / detal,<br />+ Przezroczysta, transparentna średnica wsparta minimalnie zagęszczonym niższym jej podzakresem (słucha się tego świetnie dźwięk staje się jędrny, pełny choć nie ciepły),<br />+ Głęboki, rozciągnięty bas dopełnia obrazu,<br />+ Niezwykle sugestywne wrażenie NIEPRAWDOPODOBNEGO spokoju i głębokiego czarnego tła. Nawet bardzo "histeryczne" nagrania wypadają jak oaza spokoju - mimo, że szybkość, detaliczność, transparentność (jak wyżej) są świetne.<br />+ Bardzo dobra mikrodynamika - można słuchać po cichu nie tracąc pełnego obrazu.<br />+ Świetna barwa - różnicowanie nagrań, instrumentów, realizacji od razu przykuwa uwagę. Instrumenty smyczkowe, trąbka, metalowe struny są niezwykle "prawdziwe".<br />+ Rewelacyjna muzykalność - jest to w dużej mierze efektem pewnej "jedwabistości" przekazu.<br />+ Ogromna przyjemność z długich odsłuchów (nie da się nimi zmęczyć),
Minusy:
  • - Bas nie jest już tak hi-endowy jak pozostałe zakresy ale wciąż niezły. Mógłby być minimalne szybszy, z ostrzejszą krawędzią ataku. Może w nowym wydaniu - 7LS z membraną bierną zamiast basreflexu - zakres ten będzie poprawiony. <br />- Nieco słabsza makrodynamika - szybciej ulegają kompresji przy głośnym słuchaniu (pewnie wynik ograniczeń konstrukcyjnych - mimo sporej wielkości to kolumna 2-drożna)<br />- Wygląd prosty (żeby nie powiedzieć prostacki) - przy tym poziomie cenowym odrobina finezji chyba by nie zawadziła,<br />- W mojej oceni nie są do końca uniwersalne - "wolą" jazz, materiał akustyczny, repertuar wokalny, muzykę kameralną i poważną, blues, swing, lżejszy rock (Dire Straits - super). Twardsze odmiany rocka to nie do końca ich "klimaty",<br />- Bezwzględne dla słabych nagrań (jak mało które).
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: nie kupiłem
Ile zapłaciłeś/aś?: na.
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Z ciekawości
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: B&W CM10S2, AudioPhysic Tempo 25+, Apertura Armonia, Audiovector SI3 Singature, Atohm GT2, Proac D20R, Vienna Ac Beethoven Baby Grand, Usher MiniTwo.
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Devialet Le200, Harmonix cs-120Impr., Synology DS115.
  • Jak oceniasz sprzęt pod względem wartość/cena?
  • Jaka jest Twoja ogólna ocena?







×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.